maanantai 14. tammikuuta 2013

Alku puolesta välistä

Olen jo kauan suunnitellut aloittavani tän blogin. Nyt onkin jo mennyt kauan kun piti jo heti vuoden alusta aloittaa blogaaminen. Mun päässä Geographical Fugueen lisäks on ainakin viisi asiaa, joista en laajasti ala nyt tässä kertomaan.

1. Torstaina lupauduin menemään TAAS keskustelemaan, jonkin maailman ihmiselle sellaiseen keskustelu paikkaan.
Juttu lähti siitä liikkeelle, että olen nukkunut syksyn lopulla todella monesti pommiin ja voimat loppuivatkin siinä juuri ennen joululomaa. No, nyt kävin opon luona keskustelemassa siitä, että halusin vaihtaa lukujärjestystäni 4. ja 5. jaksossa. Siinä tuli sitten (jostain kumman puhetulvasta johtuen) vähän avauduttua opolle, ja kerroin terveydenhoitajan jo syksyllä todenneen minulle "vakavan masennuksen".

2. Syömiset. Mä tiedän mitä pitäisi ajatella anoreksiasta ja bulimiasta, mutta mä myös ymmärrän niitä jollain tasolla, mikä taas on kovin pelottavaa. Mä en ymmärrä kun en todellakaan osaa kontrolloida syömistä, enkä tajua miten siihen joku pystyy. Vaikka kontrollointi tässä tilanteessa onkin lähinnä syömisen määräämistä, ei oman mielenhalujen mukaan vaan siitä saaman energian mukaan. Mä olen siitä "erilainen", että jos bulimiasta puhutaan, niin osaan kyllä oksentaa juu, mutta mä kontrolloin sen, oksennan kun haluan, enkä mä oksenna ahmimisen jälkeen, vaan silloin kun en halua syödä, mutta haluan syödä kuitenkin. En osaa oikein selittää.
Mun painon kanssa mulla on sellainen tilanne, että mä en ihannoi mitään tikun ohuita naisia. Mä haluaisin olla "muodokkaampi" niinkuin muutkin tytöt, mutta mun muodot on jääneet tonne vatsan korkeudelle. Haluan painoa pois - kyllä -, mutta mulla on tietty määränpää mikä ei kulje missään 40kg paikkeilla vaan ihan minun painoindeksinimukaan vielä terveellisellä vyöhykkeellä.

3. Liikkuminen. Mä olen pelannut joukkuelajia kauan, mutta lopetin sen. Nykyään käyn tanssitunnilla kerran viikossa. Aloitin tanssin viime syksynä. Soitan myös instrumenttia, joka on ihana siinä mielessä, että saan purattu siihen tunteita ja pahaa oloa. Sitten vielä harrastan teatteria. Olen päättänyt pitää linjan siinä, etten kerro suoraan, mitä tanssin tai mitä teen siellä teatterissa, mutta en uskokaan, että ketään kiinnostaa.

4. Yksinäisyys. Hehehh.. Keksisin tässä tällä sekunnilla hassun väitteen: "yksinäisyys ei tule yksin". En tiedä keksinkö itse vai onko se jo olemassa, se ei ole oleellinen asia. Tuo lause on kyllä totta. Sinänsä voisin kyllä ajatella, että ensin tuli muu ja sitten yksinäisyys. Viimeisin jätkä oli syksyllä. Se juttu ei toiminut. Tajusin silloin, että oma itsetuntoni on erittäin matalalla. Se on niin pohjalla kuin vaan voi ikinäkään olla! Tunnen mun olon niin yksinäiseks, vaikkakin olen lähiaikoina vaan ajatellut, että ehkä se on vaan sitten mun vika ettei mulla ole jätkää. Ehkä mä sitten vaan olen niin ruma, ja taas mennään ulkonäön seikkoihin.

5. Väsymys. Mä olen nukkunut jo nyt kerran pommiin ja koulu jatkui viime maanantaina. Mä en tuu kestämään koko kevättä, mutta toisaalta keväällä on enemmän lomia kuin syksyllä. Kello on puolikaksitoista ja mun pitäisi varmaan alkaa nukkumaan, sillä herätys on 5 ja puolen tunnin päässä..

Tässä tällainen ensimmäinen postaus, vähän erilainen mitä koskaan kuvittelinkaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti